Felanmälan och jour, avsedd för hyresgäster, hanteras av Espace Fastighetsförvaltning.

OBS, att bostadsrättsinnehavare själv betalar kostnaderna för beställd service till sin lägenhet.
Se stadgarna vad föreningen ansvarar för i medlems lägenhet.


Felanmälan (icke akuta fel)

Felanmälan görs på 0418- 125 00 (dagtid vardagar).
Man kan även använda sig av kontaktformuläret för felanmälan på Espace hemsida, www.espace-ffv.se

Jour

Vid vattenskador, översvämningar etc. ring Espace Fastighetsförvaltning AB på telefonnummer 0418-125 26.

För hyresgäster gäller

Hyresgäster kan anmäla och få hjälp med problem som hör till själva lägenheten och därtill hörande fasta utrustning.

Exempel:

  • Vitvaror, t.ex. kyl, frys, spis, spiskåpa, diskmaskin. Byte av lampa i fasta vitvaror såsom spis, spiskåpa, kyl ingår.
    Obs! Gäller ej vitvaror som hyresgästen själv införskaffat, såsom mikrovågsugn och liknande.
  • Fasta belysningsarmaturer med lysrör (i tak i kök och under köksbänk) inklusive lysrörsbyte.
  • Toalett, badkar, dusch. Tvättmaskin som utgör tillval ingår.
  • Radiatorer
  • Vattenkranar och vattenledningar.
  • Stopp i avlopp (gäller ej stopp i vattenlås i handfat i badrum).
  • Eluttag och andra el-detaljer.

Åtgärder som inte ingår och som hyresgästen riskerar få betala själv om det åtgärdas via felanmälan:

  • Byte av lampa i andra armaturer än de ovan nämnda, t.ex. taklampor i hall och vardagsrum.
  • Byte av säkring (propp) i gruppcentral i lägenheten.
  • Rensning av vattenlås i handfat och golvbrunn i badrum.
  • Handhavandefel på utrustning, d.v.s. om det visar sig att det inte var något fel på det som felanmäldes,
    utan att hyresgästen ställt in utrustningen fel.
  • Skador på ytskikt i tak, golv och väggar. Skador som är förorsakade av dig själv, eller annan medlem eller gäst i hushållet.
  • Om du efter felanmälan inte är hemma på avtalad tid för att släppa in reparatör.