Felanmälan och jour, avsedd för hyresgäster, hanteras av Espace Fastighetsförvaltning.
OBS, att bostadsrättsinnehavare själv betalar kostnaderna för beställd service till sin lägenhet.Se stadgarna vad föreningen ansvarar för i medlems lägenhet.
Felanmälan (icke akuta fel)
Felanmälan görs på 0418- 125 00 (dagtid vardagar).
Man kan även använda sig av kontaktformuläret för felanmälan på Espace hemsida, www.espace-ffv.se
Jour
Vid vattenskador, översvämningar etc. ring Espace Fastighetsförvaltning AB på telefonnummer 0418-125 26.
För hyresgäster gäller
Hyresgäster kan anmäla och få hjälp med problem som hör till själva lägenheten och därtill hörande fasta utrustning.
Exempel:
- Vitvaror, t.ex. kyl, frys, spis, spiskåpa, diskmaskin. Byte av lampa i fasta vitvaror såsom spis, spiskåpa, kyl ingår.
Obs! Gäller ej vitvaror som hyresgästen själv införskaffat, såsom mikrovågsugn och liknande. - Fasta belysningsarmaturer med lysrör (i tak i kök och under köksbänk) inklusive lysrörsbyte.
- Toalett, badkar, dusch. Tvättmaskin som utgör tillval ingår.
- Radiatorer
- Vattenkranar och vattenledningar.
- Stopp i avlopp (gäller ej stopp i vattenlås i handfat i badrum).
- Eluttag och andra el-detaljer.
Åtgärder som inte ingår och som hyresgästen riskerar få betala själv om det åtgärdas via felanmälan:
- Byte av lampa i andra armaturer än de ovan nämnda, t.ex. taklampor i hall och vardagsrum.
- Byte av säkring (propp) i gruppcentral i lägenheten.
- Rensning av vattenlås i handfat och golvbrunn i badrum.
- Handhavandefel på utrustning, d.v.s. om det visar sig att det inte var något fel på det som felanmäldes,utan att hyresgästen ställt in utrustningen fel.
- Skador på ytskikt i tak, golv och väggar. Skador som är förorsakade av dig själv, eller annan medlem eller gäst i hushållet.
- Om du efter felanmälan inte är hemma på avtalad tid för att släppa in reparatör.